Toimintakertomus 2007

Vuosi 2007 oli kerhomme 55. toimintavuosi. Jalkapallokausi oli jälleen tiivis ja kiivastunnelmainen. Kauteen sisältyi porilaisten joukkueiden osalta sekä menestystä, että pettymyksiä.

2. divisioonassa pelaava Porin Palloilijat (PoPa) ei noussut, vaikka pelaajalista oli lähes liigajoukkueiden tasoinen. Grankullan IFK (GrIFK) veti pisimmän korren ja PoPan oli tyytyminen toiseen sijaan pisteen päässä kärjestä. Musan Salama (MuSa) sen sijaan putosi Kakkosesta takaisin Satakunnan Kolmoseen ollen sarjansa
toiseksi viimeinen.

PoPa 2 voitti Satakunnan Kolmosen, mutta kieltäytyi nousukarsinnoista. Euran Pallo (EuPa) sai kunnian osallistua karsintaan, mutta oli tyytyminen viimeiseen sijaan. EuPalle tarjottiin kuitenkin nousua, mutta seura päätti jäädä kolmoseen.
Nuorten sarjoissa Fc Jazz-j:n A –nuoret sekä naisten puolella Nice F nousivat SM-sarjoihin. Onnittelut heille.

Futsalin osalta kausi oli porilaisittain kohtalainen. PoPa taisteli loppuun asti mitaleista jääden pronssista kuitenkin vain huonommalla maalierolla. PoPaMuKaVa voitti Futsalissa Satakunnan II-divisioonan, mutta kieltäytyi nousukarsinnoista. Toiseksi sijoittunut MuSa pääsi osallistumaan I-divisioonakarsintoihin. Karsinnat loppuivat lyhyeen, kun Turun FC G.P.R. voitti MuSan 9-3.

Johtokunta kokoontui vuoden aikana 5 kertaa. Johtokuntaan kuuluivat:

Ville Tiljander puheenjohtaja
Markus Mäkinen sihteeri
Lari-Pekka Erkkilä taloudenhoitaja
Matti Lindström jäsen (vara pj.)
Kimmo Kangasperko jäsen
Pasi Laiho jäsen

Tilintarkastajina ovat toimineet Esko Lehto ja Olavi Fast sekä varatilintarkastajina Astokarit Reino ja Jussi.

Jäsentoiminta
Kerhon jäsenmaksun maksaneita jäseniä vuonna 2007 oli 39, joista seuran kassaan on kilahtanut 608 euroa. Nuoria (alle 18 v.) maksaneita oli 12.

Kerhotoiminta Kerho järjesti jäsenistölleen vuoden aikana kaksi virkistystapahtumaa: keväällä pidettiin kauden avaussaunailta ja syksyllä kauden päätössauna. Osanotto oli valitettavan vähäistä, mutta tunnelma sitäkin korkeammalla.

Erotuomaritoiminta Menneellä kaudella liittoerotuomaritehtävissä nähtiin kerhomme edustajista Ville Tiljander. Mika Rimpinen sai aet:n koeottelun Ykköseen.
III-divisioonaa vihelsi kerhomme tuomareista 5 tuomaria. Talentti-ryhmään ja avustaviksi liiton otteluihin saatiin monta lupaavaa ja kehityskelpoista tuomaria mukaan. Nuorten tuomarien kohdalla haittaa edelleen samanaikainen pelaaminen, joka rajoittaa tuomaritoimintaa.

Erotuomaritoiminnan varjopuolina olivat edelleen poissaolot, sekä lupaavien tuomarien poistuminen riveistä ja yhtäaikainen pelaaminen.

Paras erotuomari: Ville Tiljander
Lupaava erotuomari: Leo Sakari

Kerho on vuosittain palkinnut gentleman-pelaajan ja lupaavan-pelaajan, jotka kuluneena vuonna olivat Kirsi Pukkila, Nice F (gentleman) ja Kari-Pekka Koivunen, Fc Jazz-J (lupaava).

31.12.2007 taselaskelman mukaan kerhon tilillä 2146,95 euroa. Tilikauden tulos oli 791,12 euroa voitollinen.

Porissa 4.3.2008