Toimintakertomus 2006

Vuosi 2006 oli kerhomme 54. toimintavuosi. Jalkapallokausi oli jälleen tiivis ja kiivastunnelmainen. Kauteen sisältyi porilaisten joukkueiden osalta sekä menestystä, että pettymyksiä. 2. divisioonassa pelaava Porin Palloilijat (PoPa) ei noussut, vaikka pelaajalista oli lähes liigajoukkueiden tasoinen. Tampereen Pallo-Veikot (TPV) veti kuitenkin pisimmän korren ja PoPan oli tyytyminen kolmanteen sijaan tasapisteissä Kaarinan Poikien (KaaPo) kanssa kakkosen B-lohkossa. Hieno suoritus kuitenkin.

Musan Salama (MuSa) sen sijaan nousi Satakunnan Kolmosesta aina karsintojen kautta takaisin kakkoseen. Jännittävien vaiheiden jälkeen MuSa pystyi pitämään takanaan niin Euran Pallon (EuPa) kuin Fc Rauman. Karsintojen ensimmäisessä pelissä Musan Wembleylle asteli KPV 2 ja lopputuloksena oli maaliton 0-0. Seuraavan karsintapelin MuSa hävisi Norrvalla FF:lle 2-1, mutta taisteli viimeisessä karsintapelissä nousun varmistaneen vierasvoiton 0-3 KOO-VEEsta. Nuorten sarjoissa nähtiin putoamisia, kun sekä Fc Jazz-j:n A- ja B-nuoret putosivat SM-sarjoistaan ykkösdivisiooniin. Myös MuSan A-Nuoret tippuivat sarjaporrasta alemmas II-divisioonaan. Naisten puolella Nice F säilytti paikkansa I-divisioonassa, kun taas saman seuran B-tytöt nousivat SM-sarjaan. Onnittelut heille.

Futsalin osalta kausi oli porilaisittain menestyksekäs. Liigaan noussut PoPa taisteli itsensä aina ylempään jatkosarjaan asti jääden kuitenkin kuudenneksi. Hieno suoritus ensimmäiseltä Liigavuodelta. MuSa voitti Satakunnan II-divisioonan ja pääsi osallistumaan I-divisioonakarsintoihin. Karsinnat loppuivat lyhyeen, kun Tampereen sarjassa toiseksi sijoittunut WFT kävi Meri-Porin Lukiossa voittamassa MuSan 3-6.

Johtokunta kokoontui vuoden aikana 4 kertaa. Johtokuntaan kuuluivat:

Ville Tiljander puheenjohtaja
Lasse Järvinen sihteeri
Lari-Pekka Erkkilä taloudenhoitaja
Matti Lindström jäsen (vara pj.)
Markus Mäkinen jäsen
Kimmo Kangasperko jäsen
Janne Kujansuu jäsen (erosi kesken kauden muuton vuoksi)

Tilintarkastajina ovat toimineet Esko Lehto ja Olavi Fast sekä varatilintarkastajina Astokarit Reino ja Jussi.

Jäsentoiminta
Kerhon jäsenmaksun maksaneita jäseniä vuonna 2006 oli 35, joista 18 euron maksun maksaneita 27 ja 10 euroa maksaneita 8. 20 euron kannatusmaksun maksaneita oli 2.

Kerho järjesti jäsenistölleen vuoden aikana kaksi virkistystapahtumaa: keväällä pidettiin kauden avaussaunailta ja syksyllä kauden päätössauna. Osanotto oli valitettavan vähäistä, mutta tunnelma sitäkin korkeammalla. Kerhomme osallistui toistamiseen Raumalla käytyyn Nuija-turnaukseen voittaen turnauksen.

Menneellä kaudella liittoerotuomaritehtävissä nähtiin kerhomme edustajista Markus Mäkinen. IIIdivisioonaa vihelsi kerhomme tuomareista 5 tuomaria. Talentti-ryhmään ja avustavia liiton otteluihin saatiin monta lupaavaa ja kehityskelpoista tuomaria mukaan. Nuorten tuomarien kohdalla haittaa edelleen samanaikainen pelaaminen, joka rajoittaa tuomaritoimintaa. Erotuomaritoiminnan varjopuolina olivat edelleen poissaolot, sekä lupaavien tuomarien poistuminen riveistä.

Paras erotuomari: Markus Mäkinen
Lupaava erotuomari: Mika Pietarinen

Kerho on vuosittain palkinnut gentleman-pelaajan ja lupaavan-pelaajan, jotka kuluneena vuonna olivat Lasse Karjalainen (gentleman) ja Ville Santanen (lupaava).

31.12.2006 taselaskelman mukaan kerhon kassassa oli 0,25 euroa (raha, joka on jäänyt kevään saunailtaan tehdyistä käteisostoksista); Tilillä 1355,58 euroa, josta säästöä edelliseltä tilikaudelta 840,08 euroa. Tilikauden tulos oli 515,75 euroa voitollinen.

Porissa 19.01.2007